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Quality process engineer est


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Venezia (Veneto)
PROCESS ENGINEER per importante Azienda operante nel settore dei beni industriali, appartenente ad un grande Gruppo Multinazionale. La posizione, inserita nell’area industrializzazione, si occuperà di analisi di cicli di lavoro, rilevazione tempi e metodi, supervisione e definizione delle specifiche tecniche delle attrezzature con l’obbiettivo di ottimizzare i flussi e cicli di lavoro. Ricercherà il miglioramento continuo del metodo, degli strumenti e delle fasi del processo produttivo definendo il layout e la razionalizzazione produttiva. Partecipa alla definizione del budget degli investimenti sia per i processi di miglioramento industriale che per lancio di nuovi prodotti. Collaborerà alla definizione e realizzazione di attrezzature, linee di produzione, macchinari e layout garantendo efficienza, prestazioni tecniche e il rispetto degli aspetti di sicurezza. Sviluppa e gestisce il sistema MES in area meccanica, estendendo il processo al resto della fabbrica. Il/la candidato/a ideale ha un’età indicativa intorno ai 30-32 anni, una laurea in Ingegneria meccanica o gestionale e/o un Diploma di scuola superiore di tipo tecnico. Ha maturato una precedente esperienza di circa 3 anni in una posizione analoga in un’azienda appartenente al settore manifatturiero. E’ richiesta una buona conoscenza degli strumenti informatici, di autoCAD 2D/3D e di gestione del sistema MES in area meccanica. Si ricerca un/a candidato/a con buone capacità relazionali, con propensione al lavoro in team, abituato/a a lavorare per obiettivi ed orientato/a al raggiungimento del risultato. È richiesta una buona conoscenza della lingua inglese. La sede di lavoro è in provincia di Venezia zona Est. (PEL/21).
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Venezia (Veneto)
PROCESS ENGINEER per importante Azienda operante nel settore dei beni industriali, appartenente ad un grande Gruppo Multinazionale. La posizione, inserita nell’area industrializzazione, si occuperà di analisi di cicli di lavoro, rilevazione tempi e metodi, supervisione e definizione delle specifiche tecniche delle attrezzature con l’obbiettivo di ottimizzare i flussi e cicli di lavoro. Ricercherà il miglioramento continuo del metodo, degli strumenti e delle fasi del processo produttivo definendo il layout e la razionalizzazione produttiva. Partecipa alla definizione del budget degli investimenti sia per i processi di miglioramento industriale che per lancio di nuovi prodotti. Collaborerà alla definizione e realizzazione di attrezzature, linee di produzione, macchinari e layout garantendo efficienza, prestazioni tecniche e il rispetto degli aspetti di sicurezza. Sviluppa e gestisce il sistema MES in area meccanica, estendendo il processo al resto della fabbrica. Il/la candidato/a ideale ha una laurea in Ingegneria meccanica o gestionale e/o un Diploma di scuola superiore di tipo tecnico. Ha maturato una precedente esperienza di circa 3 anni in una posizione analoga in un’azienda appartenente al settore manifatturiero. E’ richiesta una buona conoscenza degli strumenti informatici, di autoCAD 2D/3D e di gestione del sistema MES in area meccanica. Si ricerca un/a candidato/a con buone capacità relazionali, con propensione al lavoro in team, abituato a lavorare per obiettivi ed orientato al raggiungimento del risultato. È richiesta una buona conoscenza della lingua inglese. La sede di lavoro è in provincia di Venezia zona Est. (PEL/21).
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Italia (Tutte le città)
The Process Engineering Specialist brings operations-expertise to help the organization in order to optimize production processes and realize substantial efficiency and cost saving. Act as a strategic partner, providing value-added solutions, developing and implementing hands-on measures in order to realize the required process improvements and ultimately improve margins; Drive changes and efficiencies by recommending new ways to operate, contributing actively to their actual implementation and providing feedbacks; Build realistic and comprehensive action plans to reduce cost, increase quality and improve service level; Participate at meetings with Automation department in order to define the technical requirement specifications for new equipments considering R&D, QA and Operations requests; Define, execute and validate the production process of new product in collaboration with R&D; Define, write and update production manual (MOP) and guarantee the quality for the entire process; Transfer production process; Execute process changes related to: methods, parameters and material changes; Execute Operational Qualification (OQ) and Performance Qualification (PQ); Execute equipment and production validation using statistical tools such us Gage R&R, Capability analysis, DOE, Regression, Hypothesis tests and others. Promote process improvements using Lean Six Sigma Approach.Medical DevicesGreat growth opportunityGood English level (B1 Level) Management of the validation documents necessary for the process control and improvement and deep knowledge of validation strategy (IQ - OQ - PQ); Knowledge and experience with statistical tools: DOE study, Gage R&R, Capability analysis (Cp, Cpk, Pp, Ppk), sampling size definition preferably by means Minitab sw. Green Belt Certification will be a plus Degree in Engineering At least 4-5 years of experience holding position in process engineering dept.Multinational Company leader in medical devicesGreat growth opportunity
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Venezia (Veneto)
INDUSTRIAL PROCESS ENGINEER per importante Azienda operante nel settore dei beni industriali, appartenente ad un grande Gruppo Multinazionale. La posizione, inserita nell’area industrializzazione, si occuperà di analisi di cicli di lavoro, rilevazione tempi e metodi, supervisione e definizione delle specifiche tecniche delle attrezzature con l’obbiettivo di ottimizzare i flussi e cicli di lavoro. Ricercherà il miglioramento continuo del metodo, degli strumenti e delle fasi del processo produttivo, applicando anche i principi della lean production. Il candidato ideale ha un’età indicativa intorno ai 30 anni, una laurea in Ingegneria meccanica o gestionale e/o un Diploma di scuola superiore di tipo tecnico, e può essere neolaureato o avere una breve precedente esperienza in una posizione analoga in un’azienda strutturata appartenente al settore elettromeccanico o metalmeccanico. Si ricerca un candidato con buone capacità relazionali, con propensione al lavoro in team ed in grado di gestire le attività connesse al ruolo con un buon livello di autonomia. È richiesta una buona conoscenza della lingua inglese. La sede di lavoro è in provincia di Venezia zona Est. (IPEL/19).
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Venezia (Veneto)
INDUSTRIAL PROCESS ENGINEER per importante Azienda operante nel settore dei beni industriali, appartenente ad un grande Gruppo Multinazionale. La posizione, inserita nell’area industrializzazione, si occuperà di analisi di cicli di lavoro, rilevazione tempi e metodi, supervisione e definizione delle specifiche tecniche delle attrezzature con l’obbiettivo di ottimizzare i flussi e cicli di lavoro. Ricercherà il miglioramento continuo del metodo, degli strumenti e delle fasi del processo produttivo, applicando anche i principi della lean production. Collaborerà alla definizione e realizzazione di attrezzature, linee di produzione, macchinari e layout garantendo efficienza, prestazioni tecniche e il rispetto degli aspetti di sicurezza. Il candidato ideale ha un’età indicativa intorno ai 30-35 anni, una laurea in Ingegneria meccanica o gestionale e/o un Diploma di scuola superiore di tipo tecnico, e può essere neolaureato o avere una breve precedente esperienza in una posizione analoga in un’azienda strutturata appartenente al settore elettromeccanico o metalmeccanico. Esperienza nell’implementazione e/o gestione di sistemi MES di fabbrica sarebbe gradita. Si ricerca un candidato con buone capacità relazionali, con propensione al lavoro in team ed in grado di gestire le attività connesse al ruolo con un buon livello di autonomia. È richiesta una buona conoscenza della lingua inglese. La sede di lavoro è in provincia di Venezia zona Est. (IPEL/20).
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Vercelli (Piemonte)
Supplier Quality Engineer Important international company of healthcare. The Supplier Quality Engineer (SQE) ensures that the supply chain companies (suppliers) continually develop their process in line with the design intent of the customer and verify their systems to ensure they are compliant with the end customer's needs. This includes on-going supplier verification. The SQE is responsible for delivering all aspects of the Supplier Quality Assurance function.He/ She collects root cause analysis and provide corrective feedback to prevent line stops due to supply issues. Establish incoming inspection plans for components with the supplier & R&D department, assemblies and/or finished devices and quality department Ensure the proper risk controls are implemented at both supplier and the company, the measurement system at supplier & the company are identical, and/or capable, Monitore and analyze supplier data internally and externally gathered to identify trends and prevent potential problems Initiate and manage Supplier Corrective Actions (SCAR, SAR) in partnership with Manufacturing/Process Engineering and Quality Engineering to ensure complete and effective root cause analysis and corrective action implementation is performed promptly Use appropriate methods such as Statistical Process Control (SPC), Advanced Quality Process (AQP) tools and the metrics, proactively to identify and help implement improvement to supplier quality and supplier quality tools and processes Collaborate with other members of the supply team to establish and maintain a meaningful supplier quality scorecard. Permanent position. Inserzionista: Page Personnel
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Torino (Piemonte)
We are looking for a Test Engineer who ensures that assigned company products (both hardware and software) comply with the expected quality standards and product requirements. He reports to Tester manager. Responsibilities - Participate in requirement analysis in order to guarantee the product testability - Support developers in understanding how to test code and software with the appropriate level of quality. - Be the end responsible of Test plan. - Participate during the development process, with the following tasks: - Creation of manual test scenarios from functional analysis. - Creation of test data needed for tests. - Execution of manual test scenarios. - Reviews on QA related documentation. - Execute eventually mobility test Required skills - A profound knowledge and experience with Quality Assurance and setting up a testing structure - Ability to understand software architecture and the implications that this has on testing - Experience with testing methodology and testing techniques - Experience with testing web based applications - Excellent communication skills and relationship building across multiple business and technical teams - Ability to build knowledge of business requirements and apply it to test scenarios - Strong problem solving and analytical skills - Experience in CAN - Bus and CAN -Bus simulator (Vehicle Spy is a plus) - Knowledge in mobile and/or GPS protocols and technologies - Confidence in writing shell scripting in Unix/Linux systems - Hands on experience with SQL - Fluent English Soft skills The ideal candidate successfully combines your technical knowledge and passion for quality. He/she uses high standards, works pro-actively and is driven by results. He/She is a team player, flexible, persistent, and has a hands-on mentality.
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Italia
MUST - ONE YEAR AS PROJECT MANAGER EXCELLENT opportunity to be mentored by Expert for a year - someone with a strong desire to go into a Project Manager role - plastics as it relates to medical products, global firm. Knowledge of Injection Molded micro components is helpful. is responsible for planning and driving each project to its successful conclusion by ensuring that its scope is well defined, and resource estimates and project schedules are specified and appropriate to the project. The Program Manager organizes and leads activities to ensure completion of the projects on schedule, within budget constraints, and quality that exceeds customers expectations. Requirements: Education, Experience 4 year Engineering Degree or equivalent experience. Experience in the areas of project management, preferably in the medical device field working with minimally invasive, single use medical devices in the endoscopy, cardiovascular, neurovascular, and urology markets. Ideally project management experience in the product or process development of plastic components. Ability to apply engineering principles to an idea or set of user requirements -- and then convert this into design requirements, considering manufacturability, cost of goods, and the regulatory requirements for a device or combination product. Good understanding of Design for Manufacturability principals. Knowledge of product development process according to FDA regulations Proficient with Microsoft Project and very proficient in Microsoft Office products. Experience in building complex schedules utilizing sub-schedule integration structure and logic Experienced with and efficient at capturing and recording technical details and commitments Experienced with and effective in communicating program challenges to appropriate team members Experienced with communicating resource conflicts and effective conflict resolutions Experienced utilizing resource management tools Experienced with complex multi-tasking in leading projects and programs Ability to communicate vertically and horizontally through multiple channels, leverage customer contact network to motivate diverse teams, and enable cross-functional collaboration. Preferably have completed a professional program management training program. Experienced with process verification and validation Authoritative command of complexity and ambiguity, ability to see the big picture, ability to collect, digest and assemble information to enable relevant business analyses and influence decision-making. Continuous improvement methodologies (e.g. Six Sigma, lean manufacturing, etc.) and change management methodologies. Experienced with managing programs with annual budgets of $10K - $5M. Responsibilities: Roles, Tasks Perform Project and program management at a high level of professionalism. This role will be responsible to lead high-profile projects and programs that utilize internal and external personnel, contract firms, and partners. Negotiate and resolve project conflicts and drive consensus among team/functional members to accomplish project and business goals. Manage program resources to meet business objectives. Manages external contractors and suppliers to ensure completion of projects on time and on budget. Manages resource allocations from all areas for project support. Documents labor resources and billing hours. Identifies and manages the resolution of any deviations to contract, Project Master, or project documents. Communicates to clients as required on project updates. Communicates regularly to company management on project schedule, budget and any issues that may affect the completion on projects on schedule and on budget. Negotiates any necessary changes with Customers/Clients. Ensure that Customer/Client issues are resolved and documented to their satisfaction. Support new business activities by evaluating new opportunities, assisting on developing quotes and providing product prototypes if requested.
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Mantova (Lombardia)
For our Client, an important Company, operating in the Welding Industry, working with international customers from Agricultural, Construction, Paving and Lifting sector, we are selecting the Welding Coordinator ISO 3834 Welding Quality Assurance The position reports to the Quality and Development Manager and will be part of a strategic project referring to the achievement of ISO 3834. The Welding Coordinator will be responsible for the internal welding processes qualification and welding operators training, he will: • Approve the feasibility studies of new products and the preliminary welding process design • Co-develop quality strategic plan and execution on products and manufacturing processes • Collaborate with the Quality Manager in the definition of the quality KPI • Supervise the activities of the quality team ensuring their correct execution • Share the related results and information with the Quality Manager producing analytical reports • Cooperate with Suppliers in order to coach and improve their quality culture The ideal candidate has: • An IWE (International Welding Engineer) or IWT (International Welding Technologist) or IWS (International Welding Specialist) documented certification as per the IIW (International Institute of Welding) or EWF (European Welding Federation) • Technical background developed in manufacturing industries • Good knowledge of ISO 9001:2015 quality system, writing and control of quality system documentation • Good knowledge of ISO 3834, Welding Quality Assurance • Significant experience within Quality Management system preferably as Supplier Quality Specialist • Ability to use technical tools and equipment for quality assurance • Knowledge of Quality Methodologies (DFMEA, PFMEA, APQP) • Knowledge of Problem Solving tools (8D, Ishikawa, 5why’s, Defect Pareto, X-Y matrix) • Strong analytical and communication skills, trainer skills • Good communication skills in English, both written and spoken – knowledge of German will be considered a plus. • Strong analytical and communication skill The position requires availability to travel across Europe. The Company offers: • A challenging and strategic job in a dynamic and growing organization. The candidate will be a member of the team dedicated to develop the Quality Culture • Permanent contract • Salary commensurate with previous experience Work Location: Provincia di Reggio Emillia INFORMAZIONI PER SEGNALARE LA SUA CANDIDATURA Si prega di creare, o aggiornare, il Suo Profilo K&P allegando CV aggiornato e breve Lettera di Presentazione, indicando il riferimento “Rif. 270/19 IWC" Il Profilo K&P è il documento che ci autorizza alla gestione dei dati oltre a permettere una conoscenza piu completa della candidatura. In una prima fase è possibile inviare mail a risorse@kpconsulting.it, indicando il riferimento successivamente è obbligatorio, completare i dati on line sul sito www.kpconsulting.it. Per eventuali ulteriori informazioni, siamo disponibili al Tel. 0522 512067. Si chiede di esplicitare l'autorizzazione al trattamento dei dati personali (D.Lgs196/03). K&P Consulting Srl, iscritta all'Albo delle Agenzie per il Lavoro, Prot. n° 39/0002041, invita i candidati ambosessi (L. 903/77) a leggere l'Infomativa sulla Privacy (art. 13 D.Lgs. 196/2003) sul sito www.kpconsulting.it
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Italia (Tutte le città)
Il candidato prescelto avrà le seguenti responsabilità: - garantire un'adeguata informazione relativamente ad aggioramenti normativi, variazioni in essere e relative autorizzazioni per le aree di competenza principalmente in ambito Medical Devices; - gestione e registrazione di prodotti quali Integratori alimentari, Medical Food o AFMS; - gestione e mantenimento delle registrazioni e marcature CE di dispositivi medici in autonomia, per i quali la nostra società è Fabbricante; - aggiornamento della documentazione tecnico-scientifica in fase post-registrativa o marcatura CE, con particolare focus ai mercati ITALIA, EU, USA, Middle/FAR Est, Russia; - gestione e valutazione dell'impatto normativo relativo ai dispositivi medici sulla gestione dei flussi aziendali o impatto sulla gestione procedurale relativa al sito produttivo; - supporto agli altri reparti interni all'azienda per il coordinamento delle attività di progettazione e pianificazione dei test necessari alla stesura del dossier; - coordinamento e valutazione dell'impatto regolatorio delle variazioni normative sui prodotti Medical Devices già in commercio e gestione delle relative revisioni documentali ai dossier esistenti; - valutazione delle strategie regolatorie atte alla registrazione di Medical Devices e preparazione di pratiche di registrazione o registrazione di integratori alimentari e prodotti affini, quali: medical foods AFMS, Functional Food all'estero; - preparazione e aggiornamento dei dossier registrativi e/o marcatura CE incluse le sezioni Quality tra cui il Risk Management process; - invio alle autorità regolatorie della documentazione tecnico-amministrativa nel rispetto delle procedure di registrazione relative a medical devices o integratori alimentari; - coordinamento delle attività connesse agli Audit; - interfaccia con le varie funzioni interne all'azienda.Regulatory Affairs Senior azienda farmaceutica - integratori alimentari - dispositivi medici - produzioneIl candidato prescelto deve possedere: - Laurea in discipline tecnico-scientifiche (biologia, farmacia, biotecnologie); - esperienza consolidata di almeno 3-5 anni all'interno di aziende di produzione e/o fabbricanti di dispositivi medici o società di certificazione prodotto con esperienza nella gestione e sviluppo documentale di Medical Devices di Classe II, III anche in USA e EU; - Ottima conoscenza della gestione del sistema di qualità in accordo a ISO13485/MDSAP/ e 21CFR820 e Reg EU 2017/745; - Buona conoscenza dell'asset normativo europeo relativo ai prodotti FFOD quali integratori alimentari e AFMS; - Fluente conoscenza della lingua ingleseIl nostro cliente è un'azienda chimico farmaceutica che si occupo dello sviluppo e della produzione di dispositivi medici e integratori alimentariOttima opportunità di carriera. Inquadramento e retribuzione commisurate all'esperienza della risorsa individuata
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