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Director communication manager


Elenco delle migliori vendite director communication manager

DIRECTOR'S CUT
  • Director's
  • Bush, Kate
  • Cut
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MANAGER LIVELLO SBLOCCATO - REGALO GIOCATORE PER INIZIARE UN NUOVO LAVORO FELPA CON CAPPUCCIO
  • Questo è un regalo perfetto per un Manager che ama giocare e si considererebbe un giocatore, per festeggiare l'inizio di un nuovo lavoro o carriera
  • Questo dice: Manager Livello sbloccato. È un regalo perfetto per qualcuno che sta iniziando un nuovo lavoro o ha ottenuto una promozione che ama il gioco e funziona come Manager
  • 241 g, taglio classico, collo rinforzato con nastro in twill
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COMMUNICATION (BOX)
  • Communication
  • Bartos, Karl
  • Cd
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Torino (Piemonte)
Sveglia creativi! Stiamo cercando un art director/ communication manager da inserire nel nostro giovane e dinamico team, che si occupi di marketing e pubblicazioni per Settanta7, gestione social e media. Il candidato dovrà occuparsi di: - web marketing relativo all'aggiornamento del nostro sito web - grafica per la preparazione di materiale illustrativo dei progetti - ricerca di opportunità di pubblicazione web e cartacee e relativa produzione di testi - strategie di comunicazione e social media management. Fondamentale è un approccio flessibile e proattivo. Gradita passione per la fotografia Aspettiamo i vostri cv alla mail [*vedi modalità di candidatura*] www.settanta7.com Clicca sul link sottostante "sito web" per inviarci la tua candidatura.
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Italia (Tutte le città)
Role: The resource in direct report of the Marketing & Communication Director will be responsible for:Defining the communication strategy internal and externalAssuring the coherence of the communication on all the channelsManaging internal graphic/video production and external agenciesRelationship with international team to ensure the group strategy and positioningPlanning and timing of annual activities and periodic communicationsDigital communication Leader within FMCG.An opportunity to be part of a multinational group and grow your career.Skills:Economic or Marketing/Communication degreeGood experience on communication on-line and off-lineFluent EnglishTeam oriented - ability to work with cross-functional teams and sales forceExcellent relational & communication skillsExperience in a COMMUNICATION AGENCY (OFF & ONLINE) as ACCOUNT MANAGER/DIRECTOR would be a plus Previous experience: 5+ in Marketing/ Communications (a marketing background may facilitate the assumption of marketing responsibilities)Multinational firm in FMCG sector in searching for a Communication Manager. A very competitive salary and career progression.
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Italia (Tutte le città)
La Società nostra Cliente è uno dei principali Players a livello Mondiale nella produzione di Impianti Completi. Opera su tutti i principali Mercati Internazionali rapportandosi a livello B2B. A supporto della struttura e la crescita continua della Società, ci è stato affidato la Ricerca e Selezione del MARKETING & COMMUNICATION MANAGER con esperienza nel Settore Impiantistico/Automazione Industriale Fluency in English In stretta collaborazione con il Direttore Generale, con elevato spirito di iniziativa e creatività, il Markerting & Communication Manager contribuisce allo sviluppo dell’Efficacia Commerciale interfacciandosi con l’Ufficio Tecnico e con la Forza Vendita per la condivisione e definizione delle migliori soluzioni. Contribuisce all’analisi e implementazione Action Plan per il raggiungimento degli obiettivi di fatturato e di Brand. Sarà sua responsabilità gestire e curare tutti gli aspetti legati alle attività Marketing e Comunicazione in linea con le strategie e politiche aziendali. Nello specifico, le sue attività comprendono: **Area Marketing, Prodotto e Mercato • Curare la redazione finale del Piano di Marketing, contribuendo alla definizione del Marketing Mix sulla base delle conoscenze di trend di mercato, analisi della concorrenza e costo. • Curare la pianificazione e l’implementazione del lancio e della promozione dei prodotti attraverso la definizione degli strumenti e tools più idonei (fiere, documentazione, eventi, ecc.), operando in stretto contatto con la Forza Vendita. • Collaborare con la Direzione e Risorse Commerciali allo sviluppo di attività di Fact Finding, definendo le principali aree di ricerca di mercato per determinare i fattori critici di successi e proposte di nuovi prodotti richiesti. • Coordina l’organizzazione di eventi mondo rivolti ai clienti B2B e la partecipazione alle fiere di settore. • Gestione Studi di Consulenza e Partners esterni, Brand Management. **Area Comunicazione • E’ responsabile dell’ideazione e della valutazione di nuove proposte per la comunicazione esterna (articoli, rassegne stampa, contenuti digitali etc.) e per la creazione del materiale promozionale; • Assicura il coordinamento e la coerenza dei contenuti di comunicazione interna ed esterna e presenta nuove proposte al Management; • Gestisce i rapporti con i fornitori (organizzatori di eventi, agenzie di comunicazione etc.) per assicurare che gli obiettivi di progetto siano coerenti con i parametri di budget; • Gestisce i contenuti del sito Web e la Digital Strategy aziendale; **Competenze ed esperienze • Pianificazione e Gestione Budget Marketing. • Conoscenza di logiche e processi Marketing & Comunicazione in ambito B2B. • Esperienza Settore Impiantistico. Il candidato che desideriamo incontrare ha maturato una decennale esperienza nel ruolo, operando in un contesto dinamico e strutturato, legato al mondo Automazione Industriale o "Impianti Chiavi in Mano". Possiede ottima cultura informatica (conoscenza Microsoft Office, Web e Social Media, Sistemi di Content Management e di Business Intelligence, Programmi di Grafica e Video Editing) e altre applicazioni online per l’elaborazione e presentazione efficace di dati e indicatori oltre al Monitoraggio dell'andamento delle campagne di marketing rispetto agli obiettivi. E’ una persona orientata al Teamworking, con forte Leadership, capacità di analisi e sintesi. Il candidato ideale possiede formazione a livello Laurea con specializzazione o Master in Markerting o Comunicazione, ottima conoscenza della lingua inglese e disponibilità a viaggiare. L’Azienda offre: un ruolo chiave di responsabilità, un’importante opportunità professionale in un contesto industriale B2B in continua crescita. Inquadramento e retribuzione di sicuro interesse, in grado di soddisfare i migliori candidati. Sede di Lavoro: Emilia. **INFORMAZIONI PER SEGNALARE LA SUA CANDIDATURA Si prega di creare o aggiornare il Suo Profilo K&P allegando CV aggiornato (possibilmente con foto) e breve Lettera di Presentazione indicando il riferimento “Rif. 156/18 MCM”. Il Profilo K&P è il documento che ci autorizza alla gestione dei dati oltre a permettere una conoscenza piu completa della candidatura. La selezione ha carattere di urgenza, le candidature maggiormente in linea con il profilo ideale saranno contattate entro 2 settimane. Per eventuali ulteriori informazioni, siamo disponibili al Tel. 0522 512067. Si chiede di esplicitare l'autorizzazione al trattamento dei dati personali (D.Lgs196/03). K&P Consulting Srl, iscritta all'Albo delle Agenzie per il Lavoro, Prot. n° 39/0002041, invita i candidati ambosessi (L. 903/77) a leggere l'Infomativa sulla Privacy (art. 13 D.Lgs. 196/2003) sul sito www.kpconsulting.it
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Italia (Tutte le città)
MARKETING & COMMUNICATION MANAGER (COD. RCG064) Reliance Consulting Group, per conto di un importante azienda del settore TLC, ricerca un MARKETING & COMMUNICATION MANAGER che, riportando alla Direzione, avrà la responsabilità di contribuire allo sviluppo aziendale promuovendone l’immagine attraverso iniziative di promozione, advertising e modalità di distribuzione di prodotti e servizi aziendali. Attività: • Elaborare il Piano strategico di Marketing biennale; • Elaborare il Piano operativo annuale; • Implementare il piano operativo monitorando le attività dei membri del team ed il rispetto di quanto stabilito; • Monitorare l’andamento delle attività e l’aderenza di queste ai risultati attesi; • Ricercare ed individuare nuovi mercati e la loro segmentazione; • Assicurare il brand management; • Collaborare con le strutture commerciali al fine di definire attività di marketing operativo: strategie di prezzo, aree geografiche, mix di prodotto, settori potenziali; • Rilevare i nuovi fabbisogni dei clienti e assicurare che gli enti aziendali interni interessati soddisfino le nuove richieste; • Gestire il rapporto con i fornitori aziendali di servizi di analisi di mercato al fine di reperire informazioni utili all’elaborazione di strategie di mercato; • Analizzare la concorrenza in termini di mercato e attività; • Coordinare e gestire le risorse assegnate monitorandone le performances. Requisiti richiesti: • Esperienza nel ruolo di almeno 3-5 anni; • Conoscenza di tecniche di marketing strategico ed operativo; • Conoscenza di tecniche e strumenti di Market Analysis; • Conoscenza delle tecniche di comunicazione di impresa; • Conoscenza delle tecniche di comunicazione pubblicitaria e promozionale; • Conoscenze in ambito statistico; • Conoscenza di Google Anlytics e Google AdWords; • Conoscenza fluente della lingua inglese. Completano il profilo: capacità organizzative, spiccato orientamento al risultato, spirito di innovazione e capacità di team leading. Sede di lavoro: Provincia di Caserta Per la candidatura, inviare il proprio C.V. inserendo il codice RCG064
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Italia (Tutte le città)
Azienda di servizi, leader nei diversi ambiti di azione, seleziona un Marketing, Communication and Social Media Creative Manager per la gestione dei diversi brand di proprietà del gruppo stesso. La risorsa sarà inserita all'interno del reparto di comunicazione interno del gruppo, fondato nel 1998, che da sempre ha sempre operato come pioniere nel web marketing. Il candidato ideale possiede i seguenti requisiti: - Laureato in comunicazione e/o marketing - Almeno 2 anni di esperienza nel web marketing - Grande creatività nella comunicazione attraverso i Social Media - Conoscenze di piattaforme di e-commerce - Conoscenza di WordPress e HTML - Ottima conoscenze Google Adwords e Facebook ads - Ottima predisposizione analitica e capacità avanzate nell’utilizzo di fogli di calcolo - Capacità di lavorare in team - Capacità di formazione e gestione del personale che verrà messo a disposizione RAL: 30.000 - 35.000 €
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Brescia (Lombardia)
CAM Servizi Immobiliari, azienda leader, da 40 anni, nella mediazione immobiliare in Valle Camonica e provincia di Brescia, per ampliamento organico, ricerca figura Junior specializzata nel settore comunicazione, grafica e web. La persona si occuperà principalmente di: ‪1) preparare e organizzare materiale da inserire online sul sito web e sui portali immobiliari 2) ideare e realizzare materiale grafico per le attività di comunicazione 3) sviluppare pagine, grafiche e promozioni destinate ai canali social network Si richiede: Buona conoscenza del pacchetto Adobe Buona conoscenza dei Social Network e di Wordpress Buone capacità organizzative, relazionali e di team working Flessibilità, intraprendenza e problem solving
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Italia (Tutte le città)
L’Ufficio Comunicazione “a tempo” per realizzare: Brand e Corporate identity; Advertising; Siti e Web marketing.
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Italia (Tutte le città)
Director of Sales & Marketing Job Description For a prestigious luxury 5* hotel in Milan, we are looking for a DIRECTOR OF SALES&MARKETING Main duties: Managing Sales Activities Manages the development of a strategic account plan for the demand generators in the market. Manages the property's reactive and proactive sales efforts. Determines and develops marketing communication activities, in conjunction with Regional Marketing Communications. Provides customer intelligence in evaluating the market and economic trends that may lead to changes in sales strategy to meet or exceed customer expectations. Reviews the Strategic Alignment Review (STAR)...
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Milano (Lombardia)
Communication specialist - copywriter appartenente alle categorie… Sede di lavoro: Milano città Rif. 4019 PUB14 Il nostro cliente è una prestigiosa agenzia pubblicitaria che unisce talento creativo e competenza tecnologica per sostenere la crescita di clienti globali. Presente su 90 mercati con 20.000 dipendenti, ci ha incaricati di selezionare per la sede di Milano centro un   COMMUNICATION SPECIALIST - COPYWRITER  Appartenente alle Categorie Protette (L.68-99) IL PROFILO:  pensiamo a un giovane professionista con una formazione specifica nell’ambito della comunicazione commerciale  (laurea o master) e un’esperienza anche breve sul campo, meglio se in agenzie di comunicazione o società di consulenza specializzate. Diamo per scontata la  buona conoscenza della lingua inglese e la padronanza delle tecniche di comunicazione su web e social. LA PERSONA: creativa, curiosa, business oriented. L’attitudine al lavoro in team e il desiderio di crescere professionalmente in un’azienda dinamica e stimolante completano il profilo del nostro candidato ideale.  IL RUOLO:  lavorando a stretto contatto con art director e all’interno di team creativi si occuperà di: creazione concept; stesura testi e headlines; creazione post e contenuti per web/social. Cerchiamo un creativo! Inserzionista: ANDREA POLETTI & ASSOCIATI SRL
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Italia (Tutte le città)
Il DIGITAL MARKETING AND COMMUNICATION SPECIALIST risponderà al Country Marketing Manager e si occuperà di definire una strategia digitale funzionale agli obiettivi della filiale italiana. In particolare si oocuperà di:Collaborare con i team marketing automation, media buying, PR, product e channel marketing per sviluppare piani di digital marketing funzionali alle strategie dell'azienda;Massimizzare il ROI delle campagne media supervisionando le attività di: SEO, SEM e SOCIAL MEDIA MARKETING;Effettuare analisi costanti delle performance e dei conversion rate;Attuare strategie di CRM e lead generation;Analizzare il customer journey e proporre miglioramenti;Coordinare le agenzie esterne di comuncazione;Curare i contenuti del sito e dei canali di comunicazione esterna;Evangelizzare internamente su tematiche digitali e di innovazione. Multinazionale settore EnergyCommunication and Online Marketing Specialist Il candidato ideale ha le seguenti caratteristiche:laurea in discpline legate a marketing, comunicazione o digital;buona conoscenza della lingua inglese;esperienza di almeno 3 anni in ruoli focalizzati su attività di digital marketing;conoscenza delle logiche alla base di strategie SEO, SEM, CRO, Social Media Management e Web Analytics;esperienza con tool di marketing automation, CRM e strumenti di content management;approccio analitico;attitudine ad un lavoro di team;proponensione a lavorare in maniera pianificata e per obiettivi. Multinazionale specializzata nella realizzazione di soluzioni ingegneristiche per la gestione dell'energia elettrica ed elettromeccanica.Il candidato sarà assunto tramite contratto a tempo indeterminato. La retribuzione sarà commisurata all'effettiva esperienza del candidato. Sede di lavoro: Nord-Est Milano.Salario da 30.000 €/anno a 35.000 €/anno
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Italia (Tutte le città)
  Job Description - GC&CI Marketing Manager (1800009Y) Job Description  GC&CI Marketing Manager (1800009Y)  Description   GC&C Italy Marketing & Communication Manager will be supporting the GC&C Italy Head of Marketing and Communication in taking care of Integrated Marketing Communication activities such as: brand awareness strengthening, value proposition delivery to the corporate & commercial market, customer centric initiatives (NPS) support, employee communications, sustainability & community activities. Integrated Marketing Communication: Support GC&C Italy Head of Marketing & Communication in promoting GC&C value pro...
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Cagliari (Sardegna)
The Role: We are currently seeking a Project Manager to join our team based in Paris. This is an exciting opportunity for someone who is looking to become part of a hardworking, forward thinking and growing business. With the opportunity to develop your career. JOB RESPONSIBILITIES Client Management 1. Build and sustain strong relationships with all company’s department. 1. Work as a liaison between the client’s design agencies and other client’s representatives, build a relationship with leading contacts. 2. Establish and maintain a strong client relationship. Act as a point of contact for client personnel assigned to project within your control. 3. Keep abreast of trends in the retail market and how they may affect the client. Be commercially aware and responsive to client needs. 4. Attend client and supplier tours as required. Assist the Account Director with mock-up and bid phases for all technical aspect. 5. Be able to troubleshoot issues and keep the client updated on any corrective action. Project Management 1. Own and be responsible for ensuring that all projects are managed in a professional manner. 2. Work directly with clients to develop and define projects from the beginning through to project end, taking responsibility for their successful delivery. 3. Manage the delivery of projects, producing the required deliverables including budget, time constraints and quality requirements. Manage critical paths according to the clients’ launch schedule and knowledge of the internal production and the construction site 4. Implement and maintain Project Reports focusing on TIME/COST/QUALITY, Provide status report to Company / Client / Suppliers on a weekly basis, either 1:1 or via conference call. 5. Manage design for projects within your control, manage the approval process. 6. Advise and implement service supply appointments including tender selection and documentation etc. 7. Arrange and attend pre-production meetings with suppliers, client and production technician. Ensure any concerns are discussed. 8. Work with on-site site manager to ensure site production Information Management 1. Successfully communicate production issues to/from the company and work effectively with the on-site and production department. 2. Raise any issues whether client, production or team related, to the Account Director. Team Management 1. Be positive and calming influence in the team and ensure that team members maintain a professional attitude. 2. Assist the Director to mentor and train new team members. 3. Build a strong relationship with the extended team. 4. Buddy team members for holiday and sickness. QUALIFICATIONS / REQUIREMENTS Degree educated in an appropriate field of study Have up to 3+ years of experience Experience of Retail and Residential industry sectors are desirable Knowledge and experience of using Microsoft Office suite, AutoCAD and MS Project Ability to work flexibly with strong organisational skills to manage workload Innovative and adaptable to change with a professional and dedicated attitude Possess strong communication skills and can consistently offer an excellent standard of customer care Strong organisational skills along with ability to multi-task Good attention to detail A team player, with an efficient and proactive approach. TRAINING AND BENEFITS We believe in professional and personal growth and support this through training, sponsorships and apprenticeships at all stages of your career, with access to; 1. Cross-sector experience 2. Professional development training 3. Flexible but structured career path 4. Friendly working environment 5. Open communication with Senior Management
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Italia (Tutte le città)
Our Client is a Multinational Company, a Worldwide leader in the production of strategic components for a wide range of Customers, Dealers and B2B in the Automotive, Construction and Agricultural Industry. Well recognised for ongoing and intensive R&D activities, the Company offers a wide range of products and Services in line with the high level requirements of the Automotive Industry, and not only. For the International Marketing Team, a unit playing a strategic role within the organisation we are selecting a young and dynamic MARKETING PRODUCT MANAGER English Fluent Outbound & Inbound Marketing The Product Manager has a proactive role within the Team reporting directly to the Marketing Director, he/she will play an active roll in developing strategies regarding Product The Product Manager must be an authority on respective products. Long and short term strategies covering market trends, business cycles, segmentation, competitors, pricing, packaging, advertising and promotion, and distribution must be developed. Intangibles such as customer service and company image are also critical. There must be a commitment to the total product mix, and strategies will cover individual product addition, maintenance, or deletion as appropriate. Market There must be intimate knowledge of the market. Current information must be developed to judge market reaction to product, price, promotion, and distribution. Specific target markets will be singled out. Detailed sales plans must be developed to penetrate the target markets. It should be clearly indicated to the sales area what is wanted, why, and when. Coordinate Consumer Research activities where necessary. Price Based upon financial and market data, establish and publish pricing. Identify areas for margin improvement through specification consolidation, costs savings initiatives, and price adjustments. The Product Manager has profit responsibilities for respective product lines and will work with Finance to monitor profits and results. Promotion The Product Manager must initiate all efforts and coordinate development of presentation materials, literature, website initiatives, trade show activities, PR efforts, and other advertising initiatives to promote products. Coordination with Corporate Communications is critical. The position has the responsability coordinating all information and activities to be presented to the different functional area in the company maximising team effectiveness. Other responsabilities include: Monitoring Financial Results Forecasting Planning Activities with detailed product specifications The Product Manager is the link between the International Product Management Teams providing updates and product specification, changes and strategies. The Product Manager will play an important role supporting the Sales Team as well as all functional areas, he/she will have frequent contacts with the Distributors and OEM Clients. Although we are talking about a technical product, we are first of all talking about marketing and all the marketing activities that can at best support Sales Activities allowing Distributors and OEM Customers to fully understand the value and benefits of the product. The ideal candidate has a strong marketing culture and excellent communication attitudes with confidence in presentation tools (Powerpoint) and know how in effective use of the Social Media. The right candidate fully knows how to collect and analyse the up front Market inputs but surely also understands the hidden decision making factors that motivate the market to choose this Company and their products. This means knowing the tools allowing for effective Inbound Marketing. The candidate we are looking for will ideally have: Requires a Bachelor's Degree, preferably in Business Administration or Marketing. 3-5 years of experience in the same role. A varied background in marketing, economics, product marketing management as well as data processing. The candidate we like to meet has a keen analytical mind, has a structured approach with attention for details and accuracy, all combined with a creative mind. Substantial communication skills, in Italian and English are a must. The Company offers an excellent opportunity for professional growth in a challenging and stimulating environment represented by major industries and dealers on the territory,. Job Location: Reggio Emilia INFORMAZIONI - Offerta di lavoro area Reggio Emilia Per eventuali ulteriori informazioni, siamo disponibili al Tel. 0522 512067. Inviare curriculum Aggiornato a risorse@kpconsulting.it, indicando nell'oggetto Riferimento 100/18 MPM. E' necessario indicare attuale RAL e inquadramento. Si chiede di esplicitare l'autorizzazione al trattamento dei dati personali (D.Lgs196/03). K&P Consulting Srl, iscritta all'Albo delle Agenzie per il Lavoro, Prot. n° 39/0002041, invita i candidati ambosessi (L. 903/77) a leggere l'Infomativa sulla Privacy (art. 13 D.Lgs. 196/2003) sul sito www.kpconsulting.it
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Italia (Tutte le città)
Our Client is a Multinational Company, a Worldwide leader in the production of strategic components for a wide range of Customers, Dealers and B2B in the Automotive, Construction and Agricultural Industry. Well recognised for ongoing and intensive R&D activities, the Company offers a wide range of products and Services in line with the high level requirements of the Automotive Industry, and not only. For the International Marketing Team, a unit playing a strategic role within the organisation we are selecting a young and dynamic MARKETING PRODUCT MANAGER English Fluent Outbound & Inbound Marketing The Marketing Product Manager has a proactive role within the Team reporting directly to the Marketing Director, he/she will play an active roll in developing strategies regarding • Product The Product Manager must be an authority on respective products. Long and short term strategies covering market trends, business cycles, segmentation, competitors, pricing, packaging, advertising and promotion, and distribution must be developed. Intangibles such as customer service and company image are also critical. There must be a commitment to the total product mix, and strategies will cover individual product addition, maintenance, or deletion as appropriate. • Market There must be intimate knowledge of the market. Current information must be developed to judge market reaction to product, price, promotion, and distribution. Specific target markets will be singled out. Detailed sales plans must be developed to penetrate the target markets. It should be clearly indicated to the sales area what is wanted, why, and when. Coordinate Consumer Research activities where necessary. • Price Based upon financial and market data, establish and publish pricing. Identify areas for margin improvement through specification consolidation, costs savings initiatives, and price adjustments. The Product Manager has profit responsibilities for respective product lines and will work with Finance to monitor profits and results. • Promotion The Product Manager must initiate all efforts and coordinate development of presentation materials, literature, website initiatives, trade show activities, PR efforts, and other advertising initiatives to promote products. Coordination with Corporate Communications is critical. The position has the responsability coordinating all information and activities to be presented to the different functional area in the company maximising team effectiveness. Other responsabilities include: • Monitoring Financial Results • Forecasting • Planning Activities with detailed product specifications The Product Manager is the link between the International Product Management Teams providing updates and product specification, changes and strategies. The Product Manager will play an important role supporting the Sales Team as well as all functional areas, he/she will have frequent contacts with the Distributors and OEM Clients. Although we are talking about a technical product, we are first of all talking about marketing and all the marketing activities that can at best support Sales Activities allowing Distributors and OEM Customers to fully understand the value and benefits of the product. The ideal candidate has a strong marketing culture and excellent communication attitudes with confidence in presentation tools (Powerpoint) and know how in effective use of the Social Media. The right candidate fully knows how to collect and analyse the up front Market inputs but surely also understands the hidden decision making factors that motivate the market to choose this Company and their products. This means knowing the tools allowing for effective Inbound Marketing. The candidate we are looking for will ideally have: • Requires a Bachelor's Degree, preferably in Business Administration or Marketing. • 3-5 years of experience in the same role. • A varied background in marketing, economics, product marketing management as well as data processing. The candidate we like to meet has a keen analytical mind, has a structured approach with attention for details and accuracy, all combined with a creative mind. Substantial communication skills, in Italian and English are a must. The Company offers an excellent opportunity for professional growth in a challenging and stimulating environment represented by major industries and dealers on the territory,. Job Location: Reggio Emilia INFORMAZIONI - Offerta di lavoro area Reggio Emilia Per eventuali ulteriori informazioni, siamo disponibili al Tel. 0522 512067. Inviare curriculum Aggiornato a risorse@kpconsulting.it, indicando nell'oggetto Riferimento 100/18 MPM. E' necessario indicare attuale RAL e inquadramento. Si chiede di esplicitare l'autorizzazione al trattamento dei dati personali (D.Lgs196/03). K&P Consulting Srl, iscritta all'Albo delle Agenzie per il Lavoro, Prot. n° 39/0002041, invita i candidati ambosessi (L. 903/77) a leggere l'Infomativa sulla Privacy (art. 13 D.Lgs. 196/2003) sul sito www.kpconsulting.it
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Per strutturata e prestigiosa Azienda Cliente operante in ambito DIGITAL/VIDEO/MULTIMEDIA COMMUNICATION (NO CONSULENZA/NO BODY RENTAL) stiamo ricercando un/a: DIGITAL ART DIRECTOR - E-comm, Web and App AREA We're seeking a skilled and highly motivated Sr. Digital Art Director to join the Brand Creative Team. This specialized role is responsible for the concept development, content creation and optimization, design and execution of digital assets to be used in online advertising and digital marketing. The ideal candidate is someone who is passionate about creating highly-intuitive, beautifully-crafted, well-communicated designs across web, mobile and app.While this role sits within brand creative, the Digital Art Director will be dedicated to the e-comm, web and app teams, and will also work in close partnership with Integrated Marketing. This person will be responsible for the development of digital campaigns that align to our brand in voice, tone and style and must have strong experience across a range of mediums including digital, social, integrated and even traditional media.RequirementsThis role requires a deep understanding of user-centered research, copywriting, interactive development and content strategy with core strengths in design and communication. The ideal candidate is a go-getter who jumps to new opportunities, passionate for their craft and works fast and flexibly to get the job done. This is a fast-paced environment, so attention to detail and the ability to handle multiple projects with ease are a must. You're a visionary and create strategically You keep it together – organized, methodical and timely Own and produce high-quality visual designs, concept ideation, through flows and wireframes, to full-fidelity professional visual design Provide technical input and advice on all projects You lead with energy and passion for your craft, driving innovation in each campaign Ensure timely delivery, to specification, and to quality targets You're a fantastic communicator. Communicate effectively in a cross-functional team and at an executive level Confident in presenting and articulating your design process, inspiration, and decisions to internal stakeholders including C-suite executives Ability to think through feedback and develop alternate creative solutions and optimize on-the-fly Maintain consistent creative quality while applying brand guidelines Perform design review and provide feedback to software developers during development process Be a standard-bearer for our culture and values. Actively practice and evangelize customer-centric thinking You have a passion for amazing brands Education And Experience A solid online portfolio of digital work, specifically for creative brands 5+ years previous experience in an agency or corporate environment. Committed, independent, service-minded with proven client management skills. Thorough understanding and competency with digital design tools (Sketch, Adobe CC) for diverse formats (web, social, video, email, etc.) Solid understanding of typography and layout Deeply understand business goals and challenge its requirements as necessary Solid comprehension of UX principles and their application across responsive web and app environments as well as understanding of the opportunities and limitations of the modern web Rigorous attention to detail Ability to work through multiple iterations and work quickly. Use quantitative data and qualitative feedback to inform the design decisions iteratively Ability to work independently, but also be an excellent collaborator with the team Experience of working in a fast-paced environment where priorities are constantly changing Ability to work within brand style guides to produce work that is both original and on-brand Not afraid of rolling up your sleeves and doing work at all skill levels You have a humble attitude (no egos here!) and are a competent leader Inserimento: immediato. Sede di lavoro: RIMINI Inquadramento e retribuzione indicativi: contratto di lavoro subordinato a tempo indeterminato, full-time, etribuzione in linea con le capacità e con le esperienze effettivamente maturate. RIF: ARTDGER2020/QUOJOBIS Per partecipare alla selezione è possibile iscriversi al presente annuncio o inviare cv aggiornato citando il RIF: ARTDGER2020/QUOJOBIS a: technology@quojobis.it Il presente annuncio è rivolto ad entrambi i sessi, ai sensi delle leggi 903/77 e 125/91 e a persone di tutte le età e tutte le nazionalità, ai sensi dei decreti legislativi 215/03 e 216/03
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