Office support settore beauty
Elenco delle migliori vendite office support settore beauty

Milano (Lombardia)
Mansione Randstad Italia, filiale di San Donato Milanese, sta ricercando per azienda cliente del settore Automotive una figura da inserire come Aftersales Back Office Support. Responsabilità La figura ricercata avrà il compito di supportare e coadiuvare il Consulente Service nell’organizzazione degli appuntamenti con i clienti attraverso l’utilizzo accurato dell’agenda, garantendo un focus costante sulla Customer Satisfacition. Assisterà il cliente sia telefonicamente sia di persona, rappresentando il “biglietto da visita” del Brand e dell’Azienda, gestendo le eventuali problematiche coordinandosi con gli altri reparti. Provvederà, inoltre, alla chiusura contabile dell’ordine di lavoro ed alla successiva fatturazione al cliente. Competenze È previsto un contratto di somministrazione sin da subito di 12 mesi; richiesto Diploma o Laurea ad indirizzo tecnico-economico, esperienze pregresse nella gestione dei clienti e nell’utilizzo di gestionali (Es. CRM). Completano il profilo ottime capacità relazionali, commerciali e di problem solving accompagnate ad una buona padronanza della lingua inglese e ottima conoscenza del pacchetto Office
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Caserta (Campania)
Azienda in espansione su territorio, ricerca con urgenza un/una addetta receptionist da inserire all'interno del nostro ufficio. Lavoro full time 8 ore al giorno da lunedì a venerdì. Altre informazioni Richiesta disponibilità immediata. Si valutano persone dinamiche, diplomate anche prive di esperienza nel settore,con affiancamento iniziale se necessario. Residenza in paesi limitrofi alla zona di lavoro. La figura ricercata, dovrà occuparsi in completa autonomia di attività riguardanti la segreteria, back/front office. Offresi contratto a tempo determinato con possibilità di proroga. Per info e dettagli, è necessario inviare il proprio cv aggiornato.
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Italia (Tutte le città)
- Interagire con clienti, visitatori e fornitori - Supportare i team di riferimento nella prenotazione di viaggi e trasferte, - Verificare note spese e proforma fattura, - Gestione anagrafica ordini e richieste clienti, - Fornire supporto ai clienti in caso di claimSpA settore industriale, accessori elettrici e sistemi di aspirazioneOttima opportunità per profili di Office/Customer Support con Inglese e Tedesco- Inglese e Tedesco FLUENTI - Minima pregressa esperienza nel ruolo di gestione clienti e procedure amministrative di base - Ottime capacità relazionali e di lavoro in team - Automunito/a. La sede della società è raggiungibile preferibilmente con mezzo proprioSocietà italiana con sedi estere, leader nel settore della produzione e manutanzione di utensili e macchinari per Automotive ad alto impatto innovativo e tecnologico.Contratto a tempo determinato di 12 mesi, finalizzato all'inserimento a tempo indeterminato. RAL compresa tra 23.000 e 28.000 (IV livello CCNL Industria)Salario da 23.000 /anno a 28.000 /anno
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Verona (Veneto)
Domus est Società di Interior design & Logistic con esperienza pluriennale di gestione della clientela internazionale. Siamo partner commerciali di varie aziende leader in Italia e in Europa con accordi in esclusiva nel settore del design dell’arredamento. Per i loro uffici di Verona, stanno cercando una risorsa da inserire in organico come - Sales support specialist / Sales Support / Logistics and Sales Support Specialist Mansioni: ? ? Gestione Preventivi & Traduzione ? Gestione organizzativa post Vendita ? Gestione Back Office & Logistica ? Supporto al Account Manager Skill ? Conoscenza della Lingua Russa in maniera Fluente ? Conoscenza lingua inglese ? Conoscenza Pacchetto office ? Una precedente esperienza in ruolo Analogo,con rapporti con clientela internazionale ? Affidabilità, precisione e organizzazione ? Ottime capacità comunicative e forte spirito di squadra ? Autonomia, flessibilità e proattività Offerta: ? Contratto tempo determinato inizialmente con possibilità di rinnovo dopo un periodo di prova a Tempo Indeterminato. ? Full Time
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Milano (Lombardia)
Mansione Randstad Italia, filiale di San Donato Milanese, sta ricercando per azienda del settore metalmeccanico una figura da inserire come Payroll Support Part-Time 30h. Responsabilità La figura ricercata sarà inserita all'interno dell'amministrazione e seguirà: la contrattualistica, l’iter di assunzione fino alla cessazione delle risorse interne e dei somministrati, i giustificativi e il monitoraggio di Maternità, Cassa integrazione, Congedi, permessi e simili. Si occuperà inoltre della gestione dei TFR, della documentazione e preparazione delle distinte dei fondi da portale e implementerà i dati nel portale Zucchetti. La risorsa riporterà all’Ufficio del Personale Interno e risponderà gerarchicamente allo studio paghe esterno dell’azienda. Competenze La/Il candidata/o ideale deve provenire dal settore delle paghe o della gestione del personale. Viene richiesta una buona conoscenza della lingua inglese; vincolante per la selezione un'ottima conoscenza del pacchetto Office, in particolare Excel, e del gestionale Zucchetti. Richiesta disponibilità dal lunedì al venerdì, Part-Time, per 6 ore giornaliere. Completano il profilo: precisione e ottime doti di team working.
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Italia (Tutte le città)
Per un progetto con sede a Milano lo staff di Itconsulting è alla ricerca di una figura da Social Support. Si tratta di un'opportunità in ambito digital marketing che consentirà, ai candidati prescelti, di essere inseriti in una realtà innovativa e all'avanguardia, in cui si potrà crescere molto dal punto di vista personale, ma soprattutto professionale. Nello specifico, si tratta di un progetto nel settore assicurativo per il quale ricerchiamo risorse che abbiano maturato almeno 1 anno di esperienza nel ruolo, con conoscenze sui principali social network, in particolare Facebook, che siano in grado di occuparsi del monitoring giornaliero, della categorizzazione e dell'analisi dei contenuti editoriali pubblicati dai consulenti assicurativi sulle proprie pagine social. Competenze tecniche: -Conoscenza professionale di Facebook per uso business -Ottima padronanza del pacchetto MS Office (Excel, Power Point e Word) -Buona padronanza dell'utilizzo di tool di social monitoring -Buona conoscenza della lingua inglese, sia scritta che parlata. Ottimo se hai: -Buona capacità di analisi -Ottima comunicazione e predisposizione alla negoziazione -Proattività e spirito di iniziativa -Creatività Voglia di mettersi in gioco e apprendere nuove skills. Vuoi saperne di più? Inviaci il tuo CV aggiornato e dettagliato con autorizzazione al trattamento dei dati personali ai sensi della Legge 196/03 e art.13 GDPR 679/13. Al resto ci pensiamo noi!
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Italia (Tutte le città)
La risorsa sarà di support ad un team composto da 2 partner e 3 associate: - prenotazione viaggi e trasferte - gestione agende dei due partner - attività di office management e supporto ai professionisti - traduzioniStudio legale internazionale - Executive assistantTempo indeterminatoLa risorsa ideale ha le seguenti caratteristiche: - provenienza tassativa dal settore studi professionali - deve aver già lavorato a supporto di team composti da più di 3 persone - conoscenza fluente di inglese - ottimo grado di autonomia La conoscenza del tedesco costituirà un plus in fase di selezione.Il cliente è uno studio legale internazionale di primaria importanza.Inserimento a tempo indeterminato con una ral compresa tra i 25 mila euro e i 30 mila euro. Ticket restaurant giornalieri di 7 euro. Ottima opportunità di carriera.
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Italia (Tutte le città)
Il nostro cliente, storica società specializzata nella produzione di componenti e sistemi per impianti elettrici in bassa tensione in ambito civile, terziario ed industriale, ci ha incaricato di ricercare un Referente tecnico commerciale da inserire nel dipartimento CSC (Centro Servizio Clienti) con l’obiettivo di offrire supporto all'organizzazione commerciale per l’Italia, per quanto riguarda le attività di sviluppo della rete vendita del gruppo. Requisiti richiesti: – Gradita Esperienza precedente in una posizione analoga di 1 – 2 anni (Back Office tecnico-commerciale / Inside Sales Support) preferibilmente in azienda di prodotti tecnici nell’ambito dell’elettromeccanica / elettrotecnica / elettronica o automazione industriale – Preferibile la provenienza da percorsi formativi nel settore elettronico – elettrotecnico – Gradita conoscenza dei principi tecnici nell’ ambito dell’elettromeccanica, dell’elettrotecnica, dell’elettronica, dell’automazione. – Predisposizione Commerciale e Capacità di promozione / vendita: Individuazione delle necessità del Cliente, definizione proposta di prodotto, stesura di offerte ed accordi commerciali, – Reperimento informazioni tecnico-commerciali relative ai prodotti della concorrenza, conoscenza documenti di vendita principali – Competenze trasversali: Capacità di diagnosi e soluzione efficace dei problemi – capacità di valutare ed assegnare le priorità alle proprie attività – capacità di interpretazione, gestione ed archiviazione di dati ed informazioni – capacità di riferirsi e confrontarsi con colleghi e superiori – Conoscenza dell’Italiano (livello C1 C2) – Dominio dell’inglese sarà un plus Completano il profilo attitudine al lavoro in team, proattività e creatività, buone doti di organizzazione e orientamento al risultato.
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Roma (Lazio)
In un’ottica di potenziamento del business della divisione Remarketing che supporta le Case Costruttrici e le Leasing Companies nelle operazioni di ricommercializzazione dei Veicoli Usati, la risorsa opererà per la Direzione Remarketing di una importante Società di Noleggio a Lungo Termine, nostra Cliente. In tale ottica, la risorsa avrà il compito di: -fornire supporto nella gestione dei processi di Remarketing interni alla Società di Noleggio a Lungo Termine in cui verrà inserito; -monitorare costantemente i risultati dell’attività di Remarketing svolta, attraverso degli specifici KPI’s; -fornire un supporto in tutte le attività di back-office commerciale, mediante l’analisi dei dati, sia a consuntivo, che previsionali e la preparazione di specifici report in Excel e di presentazioni in Power Point. Requisiti minimi: -Diploma -Ottimo utilizzo degli strumenti informatici e del pacchetto Office -Orientamento al Cliente: buona attitudine nella gestione delle relazioni commerciali «B2B» -Passione per il settore Automotive -Precisione, serietà e proattività Requisiti Preferenziali: -Laurea in discipline scientifiche e/o economiche -Precedenti esperienze in ambito Automotive -Precedenti esperienze in Concessionaria (o presso un Trader) in ambito Usato / Remarketing -Buona conoscenza della lingua inglese Compenso, benefit, Kit ICT: -Compenso commisurato al ruolo -Ticket Restaurant giornalieri -KIT ICT: PC e telefono Contratto Di tipo subordinato, a tempo determinato, full time Nel rispetto della Legge n. 68/1999, DEKRA accoglie in via prioritaria le candidature delle categorie protette (Art. 1 e Art. 18)
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Italia (Tutte le città)
Main Accountabilities: Support the Key account Manager AO (EMEA + APAC) in the implementation of the customer strategies (prepare operative sales plans, lost order analysis, review contracts to ensure that the negotiated terms are followed and fulfilled, prepare and maintain the relevant documentation) Provide an ongoing support to the customers as regards all technical issues and ensure high quality customer service (follow-up of orders, customer visits, cost/revenue analysis in cooperation with the project controlling, prepare and conduct the customer presentations) Support the KAM AO in the liaison between the customers and the internal departments, processing the customer complaints and initiate improvements (e.g. initiation of new product concepts in the R&D department). Provide support in preparation of the price/cost analyses as well as the operational sales planning Provide support to KAM in the preparation of the price negotiations for the new projects, in cooperation with the project controlling during the offer/development phase. Support the customer projects from a technical as well as commercial perspective from the initial phase until delivery in regards to budget, deadlines, respect of payments due dates, etc. Support in preparation of the negotiations regarding the product modifications and prices during the production phase within given limits. Support the KAM AO in the market researches of the competitors´ activities and products Support KAM in performing timely invoicing/billing for the prototype samples, tools, etc. Multinazionale leader del settore industriale ricerca un Key Account Junior OE Job Requirements: University degree or equivalent education in the field of Engineering. Customer orientation, organization and coordination skills, self-initiative and ability to work under pressure communication skills Relevant IT tolls (MS Office, SAP, etc.) Fluency in English. The knowledge of German language is also appreciated. Availability to travel Sales orientation Multinazionale leader del settore industrialeOttima opportunità di carriera.Salario da 30.000 /anno a 40.000 /anno
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Italia
Are you ready to take your career to new heights? At D-Orbit, we're pioneering the future of space logistics, transportation and servicing. Established in 2011, our company is leading the way in helping businesses profitably and sustainably unlock the full potential of the final frontier. As a member of our team, you'll have the opportunity to work alongside a diverse group of highly skilled individuals, all driven by a shared passion for innovation and excellence. Join us in our global mission to push the boundaries of what's possible and take your ambition to new heights. Apply now and join us in shaping the future of space. D-Orbit is hiring a Senior Systems Engineer to become part of the Project Technical Leadership (PLE) team. As a PLE, you will be accountable of all the technical project deliverables, technical management and team leadership. You will be part of the Engineering team, composed of multiple disciplines (AOCS, EE, mechanical, propulsion, thermal, software, etc.), and will lead them to achieve the project objectives including design and development, procurement coordination and assembly-integration-testing of flight-qualified spacecrafts, such as the ION Satellite Carrier Vehicle, and the design of new advanced missions. Your ultimate objective as a systems engineer is to ensure your systems, the spacecraft, will fly safely to orbit, deliver the services required by mission objectives and eventually successfully accomplish its disposal. Main Duties will consist of: - Single accountable of the technical project responsibilities, objectives, milestones and deliverables. - Coordinate other project team engineers, following and consolidating the end-to-end design and development cycle of the systems platforms, starting the requirements capture and consolidating requirements as development progresses, trade-off analysis, systems architecture and design definition, definition of the verification and test campaign, test plan and procedures, supervising execution of the tests on first prototypes and final requirements compliance assessment. - Liaise with the Program Manager to contribute with technical planning and management task. - Coordinate with the Procurement team to support in the procurement process of test and flight parts. - Coordinate with the manufacturing team and the AIV team for the definition of the test plan, procedures, setup and execution, monitor AIV progresses and maintain the requirement compliance matrix updated accordingly. - Interface with the Flight Operations team to support the definition of the detailed ConOps, mission timeline, operations plan definition and procedures, and provide active support during the first flight operations. Tasks and Responsibilities: - Technical responsible for the overall spacecraft or mission. - Actively contribute and monitor the development of systems architecture and subsystems design. - Coordinate multidisciplinary teams of specialists working on the systems and s/s design. - Systems and subsystems budgeting. - Requirements capturing & management from Stakeholder to equipment level. - AIV plan definition and execution with the support of the AIV team. - Support the systems test plan, procedures, and setup definition. - Authoring of Technical documents. Professional Experience & Required Technical Skills: - We are interested in speaking to people with a minimum of five years of experience working in the field of Spacecraft design and development. - Experience in Institutional projects with ESA, ASI or other agencies. - Knowledge of ECSS/NASA standards. - Strong knowledge of Space Systems Engineering and Space Systems Architectures. - Good knowledge of all spacecraft subsystems, with at least one in depth. - Experience in the definition of systems budgets and trade-off analyses. - Experience in satellite verification and validation approaches. - Experience in planning and management task. - Experience in procurement processes. - Experience in requirements management tools, e.g. DOORS or Jama. - Basic knowledge of software development and configuration management, e.g. GIT or Bitbucket. - MS office and MS Project Nice-to-have skills: - Experience in Mission Analysis and usage of dedicated tools (e.g., STK, GMAT) - Working experience in space transportation and servicing applications. - Experience in carrying out tests in relevant space contexts (e.g., functional testing on EM, environmental test campaigns). - Experience in launch campaign activities and interfacing with launch providers. - Programming skills. - Experience in MBSE. Education: - University degree preferably in the fields of Aerospace/Space Engineering. Language: This role requires professional proficiency in English. At D-Orbit, diversity and inclusivity are not just values, they are integral to our mission and the way we operate. We are committed to fostering an environment where all individuals are respected, valued, and celebrated for their unique backgrounds, perspectives, and experiences. We believe that a diverse and inclusive workplace is not only the right thing to do, but it also leads to better decision-making, innovation, and overall success. We actively strive to build a culture where everyone can bring their authentic selves to work, and where all voices are heard and valued. We are dedicated to creating a workplace where everyone feels safe, supported, and empowered to share their ideas, and where everyone is given equal opportunities to grow and excel. We believe that our differences make us stronger, and we will continue to work diligently to create an inclusive culture at D-Orbit that reflects this belief. Settore: Industria aerospaziale Ruolo: Ingegneria/Progettazione Gestisce altre persone: No Tipo di occupazione: Contratto a tempo indeterminato Inquadramento: Direzione/Quadri
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Italia
We are a Cloud & Cybersecurity Provider, our focus is to provide medium-sized and large companies with Cloud services at the highest level of reliability and performance, integrated with Cybersecurity solutions that protect their data and applications. We are looking for a curious and proactive colleague to join our Marketing Team as CHANNEL MARKETING SPECIALIST. The selected candidate, reporting to the Marketing Manager, will drive the execution and measurement of marketing demand generation activities carried out with ReeVo business Partners and Vendors and will also drive the execution of marketing, communications, and enablement programs designed to support the growth of ReeVos channel Partners. Responsibilities of the selected candidate include: Co-marketing activities - Support ReeVo Head of Channel and ReeVo Partner Account Managers in defining co-marketing activities with ReeVo business Partners or Distributors (VADs). - Directly support Partners in the execution of agreed co-marketing plans and in tracking the related follow-up steps in order to measure activities ROI. - Act as main point of contact for execution of VAD-driven marketing activities with ReeVo. Marketing activities for Partners - Actively participate in planning and executing marketing activities and initiatives conceived for ReeVo channel ecosystem such as ReeVo Partner ReeVolution, ReeVo TechHero, ReeVo Academy, to name a few. Vendors Alliances Marketing - Support the Vendors Alliances Manager, when needed, in planning and executing activities with Vendors as part of the comprehensive marketing programs of ReeVos Italian branch. Channel Communications Work in synch with ReeVo Channel team, Product Marketing, Head of Marketing in order to: - Create marketing communications campaigns to keep ReeVo channel ecosystem continuously updated with regards to ReeVo services, news, promotional offers, events and initiatives for the channel community. - Support ReeVo Partners in executing communication activities, including social media campaigns, to promote ReeVo services. The ideal candidate meets the following requirements: Hard Skills: - Bachelors degree in Economics, Communication, Business Management or related field; - At least 2+ years in in planning and implementing marketing campaigns and communications; - Previous experience in Channel Marketing for ICT companies is a plus; - Good knowledge of MS Office Suite, CRM systems with HubSpot and graphic design tools (e.g. Canva). Language Skills: - Good comman of Italian and English, both written and spoken is mandatory; - Good command of French and/or Spanish is a plus. Soft Skills: - Excellent communication abilities to work effectively with internal and external stakeholders; - Proactivity; - Team player who enjoys cross-functional environments; - Problem-solving and results-oriented mindset. The role requires availability to travel within the national territory as necessary. If you enjoy challenges and actively contribute to company success, we are the right place for you! Company locations: Vimercate (MB), Roma, Catania, Cascina (PI) Settore: Informatica Ruolo: Marketing/Relazioni esterne Tipo di occupazione: Contratto a tempo indeterminato
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Italia
Hosco Job purpose As a Reservation Officer at our exclusive member club, your role is vital in providing exceptional service to our esteemed members through efficient handling of reservations, enquiries, and requests. Working closely with the reception team, you will ensure seamless communication and uphold the highest standards of hospitality. Main Activities and Responsibilities: ? Respond swiftly to email enquiries (within 20 minutes) and telephone calls (within 3 rings), providing courteous and helpful assistance. ? Make reservations, communicate changes or cancellations to the FOH team, and allocate tables for special requests according to club rules and operations. ? Confirm reservations and log cancellations and no-shows, following up with the Director of Membership as necessary. ? Study member profiles to brief the FOH team and other relevant departments, ensuring personalized service delivery. ? Maintain accurate records of member preferences and requests to enhance future visits, updating contact details as needed. ? Answer general enquiries about club facilities, services, and policies, demonstrating comprehensive knowledge and professionalism. ? Support reception Reception staff and actively promote club products, events, and spaces to drive revenue and enhance member satisfaction. ? Program out-of-hours telephone messages and auto-response emails to ensure timely communication with members. ? Perform general departmental administration tasks to support smooth operations. ? Manage other activities relating to or resulting from what is indicated in the previous points. Key Competencies: Required Education and Experience: ? Minimum of 3 years experience in a similar role within the luxury hospitality industry. ? Fluent written and spoken English. ? Proficiency in database management tools such as SevenRooms. ? Comfortable using Microsoft Excel, Word, and PowerPoint. ? Excellent communication skills, both verbal and written, with a proactive approach to guest service. ? Friendly demeanor with a genuine desire to support colleagues and create positive interactions. ? Willingness to work flexible hours, including evenings, weekends, and during special events. ? Discretion, empathy, and confidentiality in handling sensitive information. ? Knowledge of one or more foreign languages (min. fluent in Italian and English). General Knowledge and Technical Skills: ? Comprehensive understanding of luxury hospitality standards and guest service protocols. ? Familiarity with reservation management systems and Microsoft Office suite. ? Ability to anticipate guest needs and provide personalized service in a fast-paced environment. ? Methodical and meticulous approach to maintaining databases and records. Personal and Interpersonal Skills: ? Exceptional interpersonal skills: Engage effectively with members and guests in a friendly and charming manner. ? Proactive attitude: Anticipate member needs and provide personalized assistance with genuine care and attention to detail. ? Collaborative team player: Work well with colleagues across departments to ensure seamless service. ? Strong problem-solving skills: Handle inquiries and resolve issues promptly and professionally. ? Positive attitude and resilience: Maintain composure and grace under pressure, committed to delivering outstanding service. The Wilde Settore: Altro Ruolo: Altro
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Are you ready to take your career to new heights? At D-Orbit, we're pioneering the future of space logistics and transportation. Established in 2011, our company is leading the way in helping businesses profitably and sustainably unlock the full potential of the final frontier. As a member of our team, you'll have the opportunity to work alongside a diverse group of highly skilled individuals, all driven by a shared passion for innovation and excellence. Join us in our global mission to push the boundaries of what's possible and take your ambition to new heights. Apply now and join us in shaping the future of space. We are looking for a number of Embedded Software (Test) Engineer to join our team. This is not a role for just a pure software test engineer but also for an embedded software engineer because you will have to develop applications for satellite simulator and test environment. You will become part of a growing software Verification and Validation (V&V) group responsible for ensuring software quality across a range of embedded and high performance applications in space. The main objective of your work will be developing test environments setup and designing and developing of HIL satellite simulator, improving the V&V infrastructure to enable the simulation of new sensors and actuators. The job will also focus on automated test procedures for the flight software of avionic platforms used on board of our spacecrafts under development. Within a continuous integration environment, you will contribute to the entire application lifecycle with a focus on the test and integration, improving and developing new V&V features to our SW delivery pipeline. Through these activities and by working with the all technical teams involved in the spacecraft development process you will deliver exciting new features and directly support on-going spacecraft V&V activities and operations. Tasks and Responsibilities: - Software development of HIL infrastructure components (e.g. satellite sensors and actuators mockups) - Validation of features including integration with software-in-the-loop and hardware-in-the-loop test suites - Test scenarios definitions against embedded software requirements - Contribute to the entire application lifecycle, focusing on requirements verification and validation, debugging and integration of flight software with the flight hardware - Preparation of flight software V&V technical documentation - Contributing to the continuous improvement of the teams processes, methodologies and test framework - Support to satellite AIV activities Key technical skills: - At least 1 year of industry experience in embedded software or relevant project work (also at university level) - Knowledge of any typically embedded communication interfaces such as RS232, RS485, SPI, I2C, CAN, Ethernet - Experience in design, develop and delivering embedded software in any C-family (C/C++) language - Very good knowledge of Python language - Very good knowledge of Object Oriented Programming (OOP) - Good familiarity with common design patterns used in OOP - Good familiarity with Git versioning system or any similar DVCS - Good familiarity with using any Linux-based distribution and appreciation of application development Other skills: - Experience with test-driven development - Ability to communicate technical concepts clearly and effectively - Capability of working in autonomy - Resilience and ability to work in a fast-paced environment - Ability to work hard in a team setting to meet tight schedules Nice-to-have skills: - Understanding of SW design and testing lifecycle in regulated environment (ideally ECSS standard) - Knowledge of real-time operating systems (such as RTEMS or FreeRTOS) and/or operating systems targeted for embedded applications (such as any embedded Linux) - Familiarity with typical software development methodology and release versioning processes - Experience in defining software system specifications and software requirements - Experience in debugging embedded software using standard laboratory equipment Education: Bachelor, or higher degree, in any relevant area such as software engineering, computer science, physics, automation engineering, electronic engineering, aerospace engineering. Language: This role requires professional proficiency in English. Extra-UE applicants: This is NOT a full remote job, so you need VISA to work in Italy. Some activities must be carried out in our facilities, many others are location-independent, and they can be performed effectively even remotely. This is why we don't measure the performance of people by how many hours they spend at the office: we only measure the outcome. At D-Orbit, diversity and inclusivity are not just values, they are integral to our mission and the way we operate. We are committed to fostering an environment where all individuals are respected, valued, and celebrated for their unique backgrounds, perspectives, and experiences. We believe that a diverse and inclusive workplace is not only the right thing to do, but it also leads to better decision-making, innovation, and overall success. We actively strive to build a culture where everyone can bring their authentic selves to work, and where all voices are heard and valued. We are dedicated to creating a workplace where everyone feels safe, supported, and empowered to share their ideas, and where everyone is given equal opportunities to grow and excel. We believe that our differences make us stronger, and we will continue to work diligently to create an inclusive culture at D-Orbit that reflects this belief. Settore: Industria aerospaziale Ruolo: Ingegneria/Progettazione Gestisce altre persone: No Tipo di occupazione: Contratto a tempo indeterminato Inquadramento: Impiegato
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Milano (Lombardia)
Azatec Consulting ricerca per importante attività con partenza da Settembre tecnici di Service desk Parti time 20 h settimanali con turni da lunedì a domenica Mansioni Da Svolgere Presa in carico e gestione delle richieste (via telefono, email, support portal, chat) Completamento delle informazioni, categorizzazione, priorità, classificazione e inserimento nei sistemi di Trouble Ticketing Indirizzamento/escalation verso il secondo livello di supporto appropriato Supporto e informazioni agli utenti utilizzando strumenti resi disponibili dal committente Assistenza agli utenti Attività di back-office (controllo stato ticket, gestione solleciti, procedure da e verso terze parti etc) Competenze Tecniche/informatiche Richieste Necessaria esperienza lavorativa nel settore informatico di 2 anni nel ruolo professionale richiesto e preferibile esperienza biennale maturata in strutture di Service Desk dedicate ad ambiti sanitari Comprovata esperienza pregressa di almeno 2 anni con sistemi di Trouble Ticketing (ad es. BMC Remedy, ServiceNow, Easyvista, Siebel) Buona conoscenza dell’ICT e dei sistemi informativi Buona conoscenza dei sistemi operativi Microsoft Windows XP/7/10 e Linux Buona conoscenza degli strumenti di produttività personale (es. Microsoft Office, Open Office) e degli strumenti di collaborazione (es. Lotus Notes, Outlook) Buona conoscenza delle suite applicative utilizzate dagli Enti Sanitari (ad esempio Dedalus, Santer Reply) Ciclo di vita dei servizi Confidenza con sistemi di assistenza remota (ad es. VMWare, Dameware, VNC, LANDesk, TeamViewer, Fastmaster/Matrix) Nozioni basilari di networking (TCP/IP, mappatura reti) Utilizzo strumenti di base per amministrazione server (ad es. LDAP Server, AD Users Managment) Titolo preferenziale aver maturato esperienze con sistemi ERP, CRM, HR Formazione Diploma di Scuola Media Superiore Percorsi di formazione professionali in ambito Sistemi Informativi Competenze Trasversali/comportamentali Capacità di relazionarsi e collaborare con i colleghi e superiori Capacità di relazionarsi con il cliente/utente Tecniche di comunicazione Ottime capacità di analisi e di problem solving Capacità di lavorare in team Proattività Capacità di lavorare per priorità Rispetto e puntualità dei turni di lavoro Inquadramento Si ricercano operatori con orario part-time 4 e 6 ore giornaliere e full-time 8 ore giornaliere. Orario di lavoro suddiviso in fasce orarie dalle ore 7.30 alle ore 20 dal lunedì alla domenica (festivi compresi). Reperibilità su turnazione dalle ore 20 alle ore 7.30. CCNL Commercio, sede di lavoro Milano Si offre iniziale contratto a t. determinato poi trasformazione a t. indeterminato. Richiesta disponibilità immediata.
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