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Regional area


Elenco delle migliori vendite regional area

Italia
Credi in un mondo in cui il benessere nasce dallo Sport? Cisalfa Sport, leader omnicanale per lo sport e il lifestyle in Italia, con 155 punti vendita diretti e più di 3400 dipendenti, ricerca un REGIONAL MANAGER NORD EST. La risorsa, riportando direttamente alla Direzione Vendite, avrà la responsabilità di sviluppare e mettere a terra la strategia di business nella Regione commerciale di riferimento, Principali attività e responsabilità: - Definire una strategia di vendita coerente e virtuosa che possa portare l'azienda al massimo della sua reddittività; - Pianificare gli obiettivi commerciali di vendita nel breve, medio e lungo periodo; - Dirigere e assegnare alla rete commerciali istruzioni chiare sulle modalità e i target di vendita; - Coordinare le figure di Area Manager sul territorio; - Studiare la concorrenza e analizzare il mercato per posizionare l'azienda nei segmenti più redditizi; - Amministrare efficacemente il budget; - Gestire i costi personale ottimizzando la forza lavoro in adattamento alle condizioni del mercato; - Promuovere lo sviluppo dei talenti della rete vendita e verificarne le performance in collaborazione con la figura di HRBP dedicata alla medesima area commerciale; - Collaborare con le Funzioni di sede per garantire la corretta implementazione e attuazione delle linee guida aziendali; - Condividere con la Direzione Vendite report periodici sull'andamento commerciale e sulle possibili soluzioni da implementare Requisiti: · Diploma e/o Laurea; · Pregressa esperienza in ruolo analogo e/o come Area/Regional Manager in realtà Retail e/o GDO; · Mindset imprenditoriale e capacità di analisi del dato;. Competenza nell'utilizzo del Pacchetto Office; e pianificazione strategica; · Leadership, capacità di negoziazione e comunicazione efficace.. Regioni presidiate: Veneto, Trentino Alto Adige, Friuli Venezia Giulia, Emilia Romagna e Toscana Settore: Vendite Ruolo: Vendita al dettaglio/Servizi al pubblico Tipo di occupazione: Contratto a tempo indeterminato
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Italia
CISALFA SPORT Credi in un mondo in cui il benessere nasce dallo Sport? Cisalfa Sport, leader omnicanale per lo sport e il lifestyle in Italia, con 155 punti vendita diretti e più di 3400 dipendenti, ricerca un REGIONAL MANAGER NORD EST. La risorsa, riportando direttamente alla Direzione Vendite, avrà la responsabilità di sviluppare e mettere a terra la strategia di business nella Regione commerciale di riferimento, Principali attività e responsabilità: - Definire una strategia di vendita coerente e virtuosa che possa portare l'azienda al massimo della sua reddittività; - Pianificare gli obiettivi commerciali di vendita nel breve, medio e lungo periodo; - Dirigere e assegnare alla rete commerciali istruzioni chiare sulle modalità e i target di vendita; - Coordinare le figure di Area Manager sul territorio; - Studiare la concorrenza e analizzare il mercato per posizionare l'azienda nei segmenti più redditizi; - Amministrare efficacemente il budget; - Gestire i costi personale ottimizzando la forza lavoro in adattamento alle condizioni del mercato; - Promuovere lo sviluppo dei talenti della rete vendita e verificarne le performance in collaborazione con la figura di HRBP dedicata alla medesima area commerciale; - Collaborare con le Funzioni di sede per garantire la corretta implementazione e attuazione delle linee guida aziendali; - Condividere con la Direzione Vendite report periodici sull'andamento commerciale e sulle possibili soluzioni da implementare Requisiti: · Diploma e/o Laurea; · Pregressa esperienza in ruolo analogo e/o come Area/Regional Manager in realtà Retail e/o GDO; · Mindset imprenditoriale e capacità di analisi del dato;. Competenza nell'utilizzo del Pacchetto Office; e pianificazione strategica; · Leadership, capacità di negoziazione e comunicazione efficace.. Regioni presidiate: Veneto, Trentino Alto Adige, Friuli Venezia Giulia, Emilia Romagna e Toscana Settore: Vendite Ruolo: Vendita al dettaglio/Servizi al pubblico Tipo di occupazione: Contratto a tempo indeterminato
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Firenze (Toscana)
Azienda alimentare di riferimento nel mercato in cui opera, situata nella Provincia di Ravenna, ricerca: REGIONAL KEY ACCOUNT JUNIOR ZONA TOSCANA la risorsa sarà inserita in area commerciale e si occuperà di sviluppo nuovi clienti e consolidamento di quelli esistenti sul territorio della Toscana, recandosi in visita presso gli stessi. E’ prevista una formazione in aula e on the job, con profili senior aziendali e con il Responsabile Vendite di Canale, per l’acquisizione di tecniche di vendita moderne. Si richiedono: laurea triennale in area economico giuridica e conoscenza del Pacchetto Office ad ottimo livello. Gradita qualche breve esperienza, anche in tirocinio, in area marketing e vendite. È previsto un inserimento in apprendistato. Gli interessati/e (l. 903/77), previa consultazione delle comunicazioni inerenti la privacy (Regolamento UE 2016/679), possono inviare il proprio curriculum ad Unimpiego Confindustria sede di Ravenna, fax 0544/35258 indicando nell'oggetto rif. 1006 RK Unimpiego Confindustria Autorizzazione ministeriale del 17/11/2008 prot. 13/I/0021066
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Milano (Lombardia)
Mansione Randstad Talent Selection ricerca per nota società multinazionale operante nel settore della consulenza strategica, telecomunicazioni ed esternalizzazioni un Regional lead   Responsabilità La persona, riportando direttamente all’area manager di riferimento, sarà responsabile del supporto alle attività di progettazione, alla costruzione e collaudo dell’infrastruttura passiva di reti a banda ultra-larga per il territorio assegnato. Coordina risorse interne ed esterne (terze parti fornitori) per raggiungere gli obiettivi di quantità e volumi definiti nell’ambito dei piani di sviluppo dell’area di riferimento Capacità di relazionarsi efficacemente con i responsabili dei lavori delle imprese in campo, del Direttore Lavori e dei riferimenti operativi del cliente (gestione Operativa e Field Manager); Coordinamento e della comunicazione con le imprese in campo, Field Manager e Direttore Lavori; Gestione dei meeting periodici con il cliente per gli avanzamenti e il monitoraggio dello stato dell’arte dell’attività, la proposizione e la valutazione delle eventuali azioni correttive Competenze il candidato ideale possiede:   spiccate doti di problem solving ed esperienza pregressa nel ruolo, è richiesto titolo di studio:  Laurea triennale/magistrale (preferibilmente ingegneria gestionale/telecomunicazioni o economia) Conoscenza delle reti di accesso in fibra ottica nuova generazione e delle norme che regolano la costruzione delle reti a banda ultralarga e delle best practice internazionali Competenze tecniche nell’ambito delle operazioni di collaudo (infrastrutturale e ottico) In ruoli analoghi ha sviluppato capacità di gestione del cliente a livello di middle management Necessaria spiccata capacità relazionale, con conoscenza delle organizzazioni locali (Comuni/enti) e sistemi di dialogo con le stesse Si offre inserimento con contratto a tempo indeterminato 6 livello CCNL metalmeccanica industria. Orario lavorativo: 9-18 Lun-Ven, con disponibilità ad extra time infrasettimanale e (in casi eccezionali) nei week-end Sede di lavoro Padova.
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Italia
Hosco The Gritti Palace, a Luxury Collection Hotel in Venice, part of Marriott International, is currently recruiting for a Sales Account Director, he/she will report to the Director of Sales and she/he will join a team of passionate professionals. This is a great opportunity to work in a place of exceptional art and elegance, where history and culture are met with renewed Venetian style. The Gritti is known for impassioned service, a delectable culinary experience and an intimate wellness haven. The reference point for the worlds elite at international city events such as the Biennale, Carnival and the Venice Film Festival. What we offer - Professional career progression at international level in 9000 Marriott hotels - Learning and development opportunities online, on the job and in class - Discounts on hotel rooms, gift shop items, food and beverage - Experienced management & motivated and engaging colleagues - Charity events, Wellbeing activities and voluntary work in the community of Venice through the TakeCare program - Canteen service Manages and/or provides dedicated account management support to a targeted portfolio of accounts with a focus on the US luxury transient segment. Builds and maintains business relationships with key buyers by applying the principles of strategic account management to achieve account market share goals for the property. Develops strong partnerships with buyers for the purpose of penetrating and growing market share and driving account sales. Leverages Marriotts products and services as a team member within their assigned account portfolio. Responsible for increasing Marriotts preference, loyalty and profitable share within assigned accounts and contribute to overall Sales Team success through the direct sales efforts of revenue generation and value creation. Executes the overall account strategy for assigned accounts to generate and maximize business. CANDIDATE PROFILE Education and Experience ? 2-year degree from an accredited university in Business Administration, Marketing, Hotel and Restaurant Management, or related major and 3 years experience in the sales and marketing or related professional area; OR ? 4-year bachelors degree in Business Administration, Marketing, Hotel and Restaurant Management, or related major and 2 years experience in the sales and marketing or related professional area. - Right to work in Italy. - Fluency in Italian, English and preferably French. - Total Account Management experience. - Preferable knowledge of US market. CORE WORK ACTIVITIES The role of the Account Director is to support the Hotels Sales Team vision and mission by executing transactional sales excellence. Sales and Account Management - Develops and implements the overall account strategy for assigned accounts. Execute sales strategy to achieve account goals. - Retains, expands and grows account revenue of assigned accounts through total account penetration, margin management, and implementation of sales and marketing initiatives - Penetrates assigned accounts for group and transient, as well as exploring opportunities for extended stay and catering sales business. - Identifies and aggressively solicits new accounts in coordination with any relevant Sales and Marketing. - Accurately qualifies potential accounts; re-qualify existing accounts. - Articulates the financial benefits of a proposal as it pertains to the customers business objectives. - Collects and analyzes key information about the customers business and/or operation. - Counsels internal stakeholders on optimal negotiating stance. - Demonstrates benefits of total account management and team-based sales. - Demonstrates working knowledge of legal issues within industry. - Develops opportunity sales plan with actionable steps to attain revenue goals. - Identifies key purchase points and decision-makers that influence the "buy" decision. - Maintains account information in Opera Sales and Catering to ensure accurate and up-to-date account reporting. - Qualifies each business opportunity and recommend company products that match both the customer needs as well as the hotels business needs. - Suggests positive alternatives whenever necessary. - Leverages appropriate sales and property Leadership to ensure account saturation pull-through of account strategies and selling solutions at the local property level. - Establishes and maintains accurate and up-to-date customer, account and opportunity data each account in Opera Sales and Catering to ensure accurate reporting. - Manages proactive account, segment or regional sales. - Supports in-market needs of properties in a given regional area. - Supports data gathering, reporting & tracking functions. - Understands traditional industry processes (pricing, RFPs, proposals, etc) Executes and support Marriotts Customer Service Standards and hotels Brand Standards. - Participates in and practices daily service basics of the brand - MHR Genuine Care Basics - Executes exemplary customer service to drive customer satisfaction and loyalty by assisting the customer and ensuring their satisfaction before and during their program/event. - Serves the customer by understanding their needs and recommending the appropriate features and services that best meet their needs and exceed their expectations, while building an Account and loyalty to the company. Revenue Generation - Identifies key purchase points and decision-makers that influence the "buy" decision. - Relates customer needs to product capabilities. - Routinely quantifies the business impact to both the customer and Marriott. - Works with Revenue Management to support account strategy in-market. - Builds and strengthens accounts with existing and new customers, industry organizations and brand network to enable future bookings. Activities include sales calls, entertainment, familiarization ("fam") trips, trade shows, etc. - Pursues initiatives to capitalize on strengths and market opportunities, and to counter competitive threats. - Constantly monitors the competition on the market and anticipates business opportunities Value Creation - Anticipates and quickly seizes opportunities not obvious to others to build customer satisfaction. - Delivers on commitments to customers. - Delivers value-added products and services to create long term customer loyalty. - Focuses on two-way communication to ensure win-win relationship is maintained. - Serves as the accounts "local service guarantee" by promoting outstanding service delivery at every customer touch point, issues are resolved timely and to the customers 100% satisfaction. - Understands the overall market dynamics - competitors strengths and weaknesses, economic trends, supply and demand etc. and how to sell to assigned accounts. - Acts as the customers advocate through understanding account needs and opportunities. Identify emerging business opportunities and risks within assigned accounts and provide feedback to key stakeholders (i.e. property Leadership). - Effectively resolves guest issues that arise in the sales process. Bring issues to the attention of property leadership, as appropriate. - Positions self as "Subject Matter Expert" in terms of customer or account activity, business segment activity or market/region activity. - Uses knowledge of Marriotts operations, its markets and competitors to promote dialogue and enrich customer interactions. Market Integration & Team Participation - Monitors that account sales strategies are communicated, implemented and updated as market conditions fluctuate. - Identifies and cultivate relationships with key colleagues and stakeholders in other parts of the organization. - Participates with account team in market pull-through activity. - Supports in-market needs of properties in a given regional area. Other - Performs other duties as assigned to meet business needs. At Marriott International, we are dedicated to being an equal opportunity employer, welcoming all and providing access to opportunity. We actively foster an environment where the unique backgrounds of our associates are valued and celebrated. Our greatest strength lies in the rich blend of culture, talent, and experiences of our associates. We are committed to non-discrimination on any protected basis, including disability, veteran status, or other basis protected by applicable law. The Luxury Collection Hotels & Resorts, with over 120 properties in more than 35 countries, offers the promise of authentic experiences that evoke lasting, treasured memories. Our more than 100 years of experience, beginning in 1906 under the Italian CIGA brand ? a collection of Europes most celebrated and iconic properties ? serves as a solid foundation as we continuously evolve to exceed the desires of the luxury traveler. From legendary palaces and remote retreats to timeless modern classics, each luxury hotel and resort is a unique and cherished expression of its locale ? a portal to the destinations cultural charms and treasures. If you are someone with an appreciation for evocative storytelling, a keen interest and passion for this destinations heritage, and a desire to deliver genuine, personalized, and anticipatory hospitality, then we invite you on our journey. In joining The Luxury Collection, you join a portfolio of brands with Marriott International. Be where you can do your best work, begin your purpose, belong to an amazing global team, and become the best version of you. The Gritti Palace, a Luxury Collection Hotel, Venice Settore: Altro Ruolo: Altro
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Messina (Sicilia)
Eidon Salus, azienda con sede a Milano è una dinamica realtà del mercato farmaceutico italiano presente sul mercato del Nutraceutico, Medical device e integratori destinati allo specialista. Ha acquisito nel tempo posizione di rilevanza grazie a prodotti sempre innovativi e al passo con le più importante evoluzioni in ambito medico-scientifico. RICERCA Informatori Scientifici – Agenti, nell’ottica di un ampliamento della propria rete commerciale, su tutto il territorio nazionale Con particolare attenzione alle seguenti zone: Sicilia: Messina Caltanissetta Enna ATTIVITÀ La figura si occuperà dell’informazione medico scientifica presso Medici di Medicina Generale e specialisti con particolare attenzione al settore osteoarticolare (acido ialuronico infiltrativo) nel territorio assegnato, presentando il proprio listino prodotti. SI RICHIEDE Etica del lavoro Comprovata e documentabile esperienza Mentalità imprenditoriale accompagnata da grande determinazione Automunito/a Ottime capacità relazionali ed organizzative, dinamicità, motivazione, concretezza, passione per il proprio lavoro Possesso di P.Iva o disponibilità all’apertura SI OFFRE Contratto di Agenzia (Enasarco) o di consulenza (verranno prese in considerazione anche altre opzioni a fronte delle caratteristiche possedute dal candidato) Fisso più provvigioni tra le più alte nel mercato. Zone di competenza in esclusiva. Affiancamenti costanti con Regional area Manager Costante Formazione e supporto scientifico (studi clinici, materiale promozionale, congressi, ECM). Coinvolgimento in attività scientifiche e di marketing sul territorio. Incentivazione e premi su base meritocratica. PER CANDIDARSI inviare dettagliato curriculum con foto, con l’autorizzazione al trattamento dei dati personali, specificando la zona di interesse, al seguente indirizzo e-mail: r.florulli@eidonsalus.eu
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Italia (Tutte le città)
The Commonwealth War Graves Commission (CWGC) is an international non-profit organisation seeking to recruit a Works Supervisor to cover the North Area of Italy. The post is responsible for the supervisory, execution and co-ordination of structural work within the geographical region allocated. Primary task is ensuring that cemeteries and memorials are properly maintained to the standards as specified by the Commission as efficiently and economically as possible and supports the Regional Manager, Southern Europe in all aspects when required. About the Role:  Preparation, coordination and completion of all maintenance and project work within the CWGC as directed. To ensure we comply with all aspects of building and conservation law including the sourcing of all necessary authorisations and permits. To help develop our long-term maintenance and conservation strategy.  To provide high-level technical and professional surveying advice for MA, to ensure the continuous development of the Area’s long-term maintenance and conservation strategy. To inspect, survey and assess the condition of our complete estate in order to guide and influence the operational output of the MA Operations Department is delivered to the Commission’s standards and in a cost-effective manner.  Manage the implementation of corporate Health and Safety Policies including the adoption of safe working practices, taking appropriate action to enable supervision and monitoring to manage the areas risks effectively.  Responsible for the operational requirement of our fleet in Italy  Responsible for managing the production, authorisation and monitoring of the monthly accounts in accordance with corporate accounting practices, within agreed delegated regional budget and financial delegated authority per transaction.  Where responsible, supervision of Works staff and contractors to ensure they deliver work as directed. Ensures that the work is carried out safely, to Commission’s standard, to cost and within agreed timescale.  Developing of Conservation Management Plans and/or Management plans for all budget funded projects.  Monitor standards, conduct and provide coaching and assistance when required to motivate staff to give their best. Promotes talent and staff development whilst dealing effectively with poor performance.  Inspect cemeteries, memorials and associated buildings. Prepare Condition survey reports and ensure that the Works standards of the Commission are met  Prepare contract documentation and issue tenders for manager acceptance. Monitor the work of contractors and report progress to the manager. Work with external engineers, architects and surveyors for the design and construction of major or specialist projects  Contribute to our Operations department in terms of policy, strategy and recommend action plans to carry out project’s works, providing professional advice to the management on issues connected with the Works programme and operations.  Recommend action plans and submitting estimates to the Regional Manager, working directly with suppliers  Liaise with Local Authorities to obtain permissions to carry out cycle maintenance in their cemeteries. outside the boundaries of Commission sites, for Highways control and the like, including new building projects  Deal with Horticultural staff, collecting information and providing assistance for small routine maintenance or works carried out by external contractors  Represent the CWGC with local authorities when delegated by the Regional Manager  Compilation and maintenance of management information About you:  Bachelor’s in Building or Master’s degree in Architecture, Conservation Management or Construction Engineering or equivalent qualification/experience and ability to demonstrate thorough experience/background in operational planning, technical projects and architecture/engineering.  Technical knowledge and experience from the construction sector. Knowledge/ experience in conservation is an advantage.  At least five years’ work experience in team management in a works environment  Knowledge of Italian legislation around building planning permission  Knowledge of surveying best practices  Knowledge of natural stone is an asset  Excellent communication skills and leadership qualities  Good command of written and spoken English language, in addition to high level of literacy in Italian  Knowledge of Health and Safety best practices  Project Management skills and ability to accurately interpret construction drawings  IT literate with excellent knowledge of Microsoft Office applications and AutoCAD  Staff Management skills including reliability and confidentiality  Ability to prepare technical reports and inspection reports of structures and properties, as well as preparation of detailed specifications for small projects  Driving license Hours of Work: Full-time (35 hours per week Monday to Friday) Salary: Salary – Circa €33.353,28 gross per annum, dependent upon skills and experience, plus a 13th and 14th monthly salary Travel: Frequent travel within Italy and ad-hoc travel within the Mediterranean Area Other Benefits: Lunch Vouchers, Supplementary Pension Fund, Supplementary Healthcare Fund How to Apply: Please visit our website www.cwgc.org/about-us/careers and select the Works Supervisor, North Italy position and see the instructions on how to apply. You will then need to click and compete the application form. Kindly send the completed application form, together with your C.V and covering letter in English to ma.careers@cwgc.org. Closing Date: 3rd July 2020.
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Milano (Lombardia)
Sonova Audiological Care Italia srl, azienda operante nel settore elettromedicale degli apparecchi acustici, presente in Italia con il brand AudioNova ed oltre 170 centri acustici in 12 regioni italiane, ricerca: Assistant Store Manager Operations da inserire nel nuovo concept store di Milano. La risorsa risponderà direttamente al Regional Sales Manager di area e avrà il compito di supportarlo per l'organizzazione degli orari lavorativi e nella gestione organizzativa del centro acustico. Si occuperà, inoltre, dell'accoglienza Clienti, del supporto ai Tecnici audioprotesisti per l'organizzazione dell'agenda lavorativa, verificando il corretto bilanciamento delle attività previste. Vogliamo conoscere persone in possesso di: una spiccata abilità relazionale, capacità e predisposizione ad interagire con il pubblico, ottime doti organizzative. E' richiesta esperienza di almeno 3 anni in ambito retail; costituirà requisito preferenziale precedente esperienza maturata come Shop Manager. E’ richiesta la conoscenza della lingua inglese, come requisito indispensabile. Sede di lavoro: Milano L’offerta di lavoro è indirizzata a candidati di entrambe i sessi. Inviare la propria candidatura a mezzo mail a: HR@it.audionova.com Tipo di impiego A tempo pieno
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Verona (Veneto)
Mansione Randstad Talent Selection è la divisione di Randstad Italia focalizzata sulla Ricerca & Selezione di profili qualificati e altamente specializzati. Il nostro cliente, primaria realtà nel settore commerciale, ci ha incaricati di ricercare un team leader. Si offre: inserimento diretto in azienda con contratto a tempo indeterminato, RAL e inquadramento saranno commisurati all'effettiva esperienza maturata dal candidato più auto aziendale. Orario di lavoro: full time (da lun a ven 08:30-12:30 13:30-17:30)   Sede di lavoro: Villafranca di Verona (VR) Responsabilità   La risorsa, rispondendo al Regional Manager, dovrà occuparsi di:  gestione e coordinamento della rete vendita, circa 100 Partite Iva, dell’area nord-est formazione costante della rete vendita sui nuovi prodotti in presenza o tramite webinar gestione budget e KPI’S di vendita analisi e creazione report di vendita Competenze   Desideriamo entrare in contatto con candidati in possesso dei seguenti requisiti: esperienza in ruoli simili presso società che utilizzano metodo della vendita diretta ottima conoscenza del pacchetto office, in particolare di Excel disponibilità costante a viaggiare  buone doti relazionali ed organizzative ottime doti analitiche La ricerca è rivolta ai candidati ambosessi (L.903/77). Ti preghiamo di leggere l'informativa sulla privacy ai sensi dell'art. 13 del Regolamento (UE) 2016/679 sulla protezione dei dati (GDPR).
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